torsdag 16 februari 2012

Fika

Frida kom och plingade på dörren idag med bullar och wienerbröd =)
skönt med nån som bara dyker upp sådär när man tycker
att det är jobbigt att vara ensam.
Vi pratade en massa roliga minnen om tiden som tonåring.
Förstår inte vad man pysslade med, all den strävan efter
att få göra allt man inte får, och vissa gånger så lyckades man
men för det mesta inte.

måste bara berätta ett exempel:
Jag, Frida,Jon och Stoffe sov alla här hos mig och vi hade bestämt oss
för att vi skulle smita ut på natten medans mina föräldrar sov.
så Vi fick den briljanta ideen att om Stoffe och Jon
smiter försiktigt ut genom dörren springer bort några kvarter
där dom vet att det finns ens stege, kommer tillbaka med
stegen och jag och Frida ska klättra ut genom fönstret!
men vänta nu varför kunde vi inte bara smita ut tysta alla 4? hahaha
så briljant!!
Det slutade iaf med att min psykstörda granne vaknade av
vårat snygga försök till rymning.
Han jagade ifatt oss uta på gräsmattan fick tag i stackars
Jon släpar honom bakom huset och ger ungen toksmörj.
Han vart anmäld och Jon fick 10000 i skadetsånd.

Sjukt kul att skratta åt det nu fanns så himla mycket mer roligt
som man hade för sig spec vi fyra.
Folkölen bara flödade och det spelade ingen roll hur
kallt det var ute man kunde sitta ute flera timmar bara man slapp
vara hemma, för hemma kunde man ju inte
tjuvröka eller dricka folkisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar